Google Analytics

Al uw data in Google Analytics rapportages

  • Duidelijk inzicht in uw conversiefunnels
  • Datastudio dashboard in uw huisstijl
  • Complexe integraties
  • Makkelijk zelf te beheren in GTM
Meer informatie

Start direct

Google Analytics diensten

Google Analytics is een handige gratis service die gebruikt kan worden voor het inzichtelijk te maken van website bezoekers en hierop te optimaliseren. De inrichting hiervan kan echter soms lastig zijn. Veel data wordt namelijk niet automatisch verzameld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan e-commerce data of het meetbaar maken van zaken die belangrijke conversiepunten of problemen zijn, die niet standaard worden verzameld zoals mobiele gebruikers die een bel-actie doorlopen, het opbouwen van specifieke remarketinglijsten en inzicht in 404 pagina’s en gebruiken links.

Wij werken veelal met Google Tag Manager voor de implementatie van tag’s en bouwen makkelijk te begrijpen rapportages in Google Data Studio.

Enhanced Ecommerce Tracking

Enhanced Ecommerce Tracking help webwinkels hun campagnes te optimaliseren op basis van verkoopdata en cart abandoned.

Enhanced Ecommerce Tracking

Meetplan

Met een meetplan maken we in een vroeg stadium inzichtelijk welke (technische) implementaties nodig zijn voor de implementatie.

Meetplan opstellen

website laten maken

Alle data op een rij

Data implementatie

Het verzamelen van data is erg belangrijk voor het goed optimaliseren van marketingbudget. Google Analytics is hierbij een handige service die wij veelal gebruiken bij het inzichtelijk maken van die data. Echter is het vaak wel nodig dat bepaalde technische zaken geregeld moeten worden om die data in Analytics te krijgen.

Wij kunnen u helpen met deze technische zaken of zaken kortsluiten met uw webdevelopers zodat alle belangrijke conversie data in uw rapportages komen.

  • Inrichten van Analytics
  • Combineren van data uit verschillende kanalen
  • Duidelijke dashboards maken
  • Technische aanpassingen op uw website
  • De juiste data inzichtelijk

Voor het correct verzamelen van data en dit implementeren is maatwerk nodig. Neem contact op voor advies op maat.

Deel uw technische uitdagingen









    Google Analytics Data verzamelen

    Het verzamelen van data kan op verschillende plekken gebeuren. Denk hierbij aan je website, mobiel app, of eventueel extern systeem. Deze data moeten we vervolgens op een technische wijze klaarzetten zodat deze naar een systeem zoals Analytics gestuurd kan worden. In veel gevallen is dit geheel mogelijk in Google Tag manager maar soms zijn ook technische aanpassingen nodig. Voor bepaalde zaken zoals e-commerce tracking is hier vaak al een bepaalde plugin of extension voor beschikbaar die dit deel voor ons regelt.

    Deze data sturen wij vervolgens via Google Tag Manager naar bijvoorbeeld Google Analytics en Google Ads om daarin verwerkt te worden. Deze systemen worden vervolgens nog naar wens verder ingericht zodat die systemen ook weten wat ze met deze data moeten doen.

    Deel uw technische uitdagingen met ons
    google tag manager

    Data die wij op uw website hebben verzameld, kunnen wij via GTM weer sturen naar een partij die deze gegevens verwerkt in een handig rapport. Dit kan bijvoorbeeld Google Analytics of Ads zijn.

    Het koppelen van verschillende data bronnen kan ook. Echter zitten hier beperkingen aan. De data uit FB ads is bijvoorbeeld niet hetzelfde als die uit Analytics en kunnen daardoor niet gecombineerd worden in hetzelfde rapport. Maar we kunnen deze bronnen wel importeren en hier een apart dashboard van maken.

    Deel uw technische uitdagingen met ons
    google data studio rapportage

    Rapportages kunnen we in veel gevallen gewoon in Google Analytics maken. Hier kun je dan diepgaande analyses in maken en conversiedata uit halen. Maar dit kan een heel gedoe zijn, zeker als je hier niet heel erg in thuis bent. Daarom maken we veelal dashboards waar in een beknopt overzicht alle data staat.

    Via Google Data Studio kunnen we mooie dashboards maken die ook nog volledig in uw huisstijl aan te passen zijn. Deze zijn dan te delen met bijvoorbeeld uw managementsteam of uw klanten.

    Het mooie van Google Data Studio is echter dat verschillende databronnen in de rapportages te combineren zijn, wat niet mogelijk is in Analytics.

    Deel uw technische uitdagingen met ons
    Google Analytics

    Google Analytics

    Google Analytics is een goede tool om inzicht te krijgen in je bezoekers. Echter als je meer wilt weten dan alleen paginaweergave en kanalen kan het inrichten hiervan al snel ingewikkeld worden. Door alle opties die Analytics u biedt is het al snel zo dat u door de domen het bos niet meer ziet. We helpen u daarom met het meetbaar maken van diverse acties op uw website en dit in eenvoudige rapportages te zetten.

    Google Tag Manager

    Google Tag Manager is een systeem waarmee marketeers tag’s kunnen managen zonder continue een developer in te moeten huren. In de praktijk is GTM echter vaak wel vrij technisch en soms zijn alsnog aanpassingen op de website noodzakelijk. Wij helpen u daarom met de implementatie hiervan. U kunt hier dan zelf verder op voortbouwen.

    Google Data Studio

    In Google Data Studio maken wij handige interactieve rapportages, waarmee u in een oogopslag alle belangrijke gegevens kunt zien. Data Studio heeft naast Analytics nog een voordeel dat het ook data kan verwerken die niet afkomstig is van bronnen van Google. Met hulp van externe koppelingen kunnen wij bijvoorbeeld ook FB Ads data of andere kanalen in de rapportages verwerken.

    Heeft u nog vragen?

    Neem direct contact op met een van onze specialisten

    Wij helpen u zo spoedig mogelijk verder met vragen over hoe wij u het beste kunnen helpen groeien.







      Geef aan wat wij voor u kunnen betekenen

      Website laten makenOnline marketingHosting