Wat betekent de DOM gereed trigger in Google Tag Manager

De DOM ofwel de Document Object Model is geladen wanneer de volledige HTML van de website is geladen en uitgevoerd. Dit is exclusief CSS, JavaScript en afbeeldingen die daarna nog geladen moeten worden. De DOM is de object georiënteerde manier waarmee een webpagina is...

Wat is de Conversion Linker in Google Tag Manager

De conversion linker tag in Google Tag Manager zorgt ervoor dat conversies goed worden doorgegeven aan de Google Ads conversion tag. Dit heeft te maken met hoe Safari met 3rd-party cookies omgaan. Apple zorgt er namelijk voor dat de cookies die Google gebruikt om...

Wat is de Google Ads Remarketing tag in Google Tag Manager

Google Ads remarketing kan op twee manieren worden ingesteld. Dit kan via Google Analytics of direct via Google Ads. In Google Tag Manager kennen we de Google Ads Remarketing tag. Deze tag zorgt ervoor dat in Google Ads remarketinglijsten worden opgebouwd. Het lijkt...

Hoe kun je Google Analytics via Google Tag Manager instellen

Google Analytics en Google Tag Manager zijn uitgebreid in elkaar geïntegreerd. Dit bestaat in feite uit de Google Analytics Tag en een variabele voor Google Analytics instellingen. De trackingcode van Google Analytics via Tag Manager Implementeren Variabele voor...

Wat kun je met een HTML tag in Google Tag Manager

De HTML Tag in Google Tag Manager is een tag die gebruikt kan worden om tag’s te plaatsen die niet standaard worden ondersteund. GTM komt met een hoop standaard tag’s zoals de Google Analytics tag, Google Ads, Remarketing en nog tal van andere nuttige tag’s. Echter is...