Online meer resultaat?

Vraag de gratis website scan aan





Google Analytics Diensten

Google Analytics is een goed programma om websitestatistiek te analyseren en marketingcampagnes te sturen om uw rendement te maximaliseren. Het is hierbij belangrijk dat Google Analytics zodanig is geconfigureerd dat u beter inzicht zult krijgen in uw websitebezoekers en klanten om zo het rendement van uw website en marketinguitgave te maximaliseren.

De Google Analytics specialisten van Website Die Werkt kunnen u helpen bij het inrichten en analyseren van uw Analytics account en kunnen helpen met onder andere:


  • Meetplan opstellen o.b.v. uw doelen
  • Call Conversion Tracking en doormeten in Google Adwords
  • Aanpassingen op uw website doorvoeren die nodig zijn voor de data verzameling
  • Inrichten van uw Google Analytics account
  • Op maat gemaakte rapportages en dashboards
  • Inzichtelijk maken, waar en waarom bezoekers afhaken in het verkoopproces
  • Inzichtelijk maken wat het ROI van uw marketinginspanningen is
  • Welke zoektermen, pagina’s en advertenties zijn belangrijk aan het begin van het verkoopproces en welke zorgen vooral voor conversie
informatie aanvragen

Informatie aanvragen



Google Analytics diensten

Google Analytics traject

Het Google Analytics traject is de meest uitgebreide Analytics dienst die wij bieden. Hierbij zullen wij uw account inrichten op basis van uw KPI’s en doelen. Om uw workflow zo efficiënt mogelijk te maken zullen wij aangepaste rapportages en dashboard maken waarmee u in een overzicht alle relevante analyses heeft zonder dat u daar steeds de hele account voor hoeft door te zoeken. Na de structurering van uw account helpen wij u met advies op basis van onze analyses. Hiermee wordt bijvoorbeeld inzichtelijk welke marketingkanalen en campagnes het beste werken en wat u wellicht anders aan kunt pakken.

Welke Analytics diensten kunt u verwachten?

Het belangrijkste onderdeel van onze Analytics diensten is het correct inrichten van uw account. Hierbij zorgen wij ervoor dat de juiste data wordt verzameld en vertoond in een duidelijk overzicht zonder dat u talloze Analytics raportages moet doorzoeken.
  • Telefoongesprekken meten: op basis van de lengte van een gesprek i.p.v. alleen klikken
  • Implementatie en ondersteuning van Google Tag Manager
  • Inrichten van Enhanced Ecommerce tracking (webshops)
  • Visualiseren van uw bezoekers in alle fase van het verkoopproces en hier specifieke remarketinglijsten voor maken
  • Rapportages met op maat gemaakte aangepaste dimensies en statistieken
  • Alle belangrijke analyses op een plek in de vorm van aangepaste rapportages en dashboards
  • Multichanel-rapportages
Google Analytics inrichten
Google Analytics account

Waarom Website Die Werkt?

Website Die Werkt kan u ondersteunen in het gehele analytics traject of specifieke diensten voor u doen die uiteenlopen van het inrichten van uw account op basis van uw KPI’s en doelen, tot uitgebreide analyses die u bijvoorbeeld voor uw advertenties kunt gebruiken.
  • Onze specialisten zijn door Google gecertificeerd
  • Duidelijke rapportages
  • Do-it-yourself inrichting van uw account zodat u hier later, zelf zonder veel moeite mee aan de slag kunt
  • Flexibele contracten

Is uw Analytics Account ingericht op basis van een meetplan?

Download nu gratis het Analytics meetplan template

In je Analytics rapportages wil je de gegevens hebben die specifiek voor jou website ingericht zijn.

Vooraf aan de inrichting van je account is het nodig om in een meetplan vast te stellen wat voor uw bedrijf relevante gegevens zijn en welke technologische implementaties nodig zijn om deze gegevens te verzamelen. Dit wordt in het Analytics meetplan omschreven.

Vraag direct aan

Download direct


Een greep uit onze Analytics diensten

Meten is Weten, zorg daarom voor een goede Analytics implementatie

Enhanced Ecommerce ofwel de geoptimaliseerde rapportages in Google Analytics bieden webshops veel diepgaande gegevens die met de vroegere standaard ecommerce tracking niet mogelijk was.

Bij de oude variant van Ecommerce tracking moesten goal funnels ingesteld worden. Dit moest op basis van aparte pagina weergave gedaan worden. Echter konden zaken zoals “add to cart” niet goed gemeten worden. Dit is met Enhanced Ecommerce verleden tijd. Hierbij worden de stappen in het verkoopproces ingesteld op basis van het gedrag van de bezoeker en is het tevens heel makkelijk om remarketinglijsten en dynamische remarketing in te stellen op basis van het vroegtijdig verlaten van de website.

De inrichting van Enhanced Ecommerce is echter niet heel eenvoudig en vereist aanpassingen in de trackingcode en gegevensverwerking van de website.

Wilt u ook gebruik maken van Enhanced Ecommerce neem dan direct contact met ons op.

enhanced ecommerce

Omdat telefoongesprekken niet online plaatsvinden is de kwaliteit daarvan per definitie lastig vast te stellen. Vaak worden alleen klikken gemeten en is er geen inzicht in de kwaliteit van het gesprek. Door de enorme toename aan mobiel verkeer is ook het aantal telefoongesprekken en dus ook het aantal telefonische conversies toegenomen. Vaak worden telefoonklikken als conversie gerekend in Adwords en budgetten hierop geoptimaliseerd. Het is hiervoor natuurlijk belangrijk om te weten wat de kwaliteit van dit gesprek is en welke zoektermen tot deze conversieactie hebben geresulteerd.

Om conversies te meten op basis van de lengte van een telefoongesprek is een Google doorschakelnummer noodzakelijk. Deze zijn echter niet in Nederland beschikbaar. Eventueel zijn er wel andere betaalde oplossingen op de markt. Maar die geven geen inzicht over de duur van een telefoongesprek en zeggen niets over de conversie via andere systemen dan Google Adwords.

Daarom hebben wij een manier van call conversion tracking ontwikkeld om de lengte van een telefoongesprek vast te stellen en hier op basis van een minimale gespreksduur conversieacties aan te hangen en te rapporteren in Google Analytics en Adwords. Zo weet u precies welke zoektermen, advertenties en kanalen hebben geresulteerd in een telefoonconversie zodat u hier uw adverteerbudget op kunt optimaliseren.

callconversion tracking
Dagelijks door de gehele Analytics omgeving bladeren kost erg veel tijd en er is een goede kans dat u niet alles zult vinden wat voor uw bedrijf belangrijk is. Daarom maken wij aangepaste rapportages en dashboards met alle relevante analyses op een plek. Hierbij maken wij op maat gemaakte dashboards die voor u relevant zijn met belangrijke data zoals of u op de juiste koers zit om uw targets te halen, zoekterm rapportages en de prestaties van uw campagnes. Daarnaast zullen wij uw account zo inrichten dat deze specifiek voor uw bedrijf relevante gegevens verwerkt zoals koopgedrag van specifieke segmenten van uw doelgroep.
custom reports
Bij het implementeren van een goede Analytics structuur zijn vaak veel verschillende tag’s nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Google Analytics tag, Adwords tag, Facebook tag en nog tal van andere tag’s zoals Ecommerce tracking en gebeurtenissen op de website. Deze worden niet standaard door Google Analytics verzameld en hier zal een webdeveloper veel tijd in moeten steken. Google Tag Manager is een programma van Google waarmee tag’s op een centrale plek worden beheerd zonder dat hier steeds technische implementatie voor nodig is. Hierdoor kan er veel tijd worden bespaard bij de implementatie van een Analytics strategie. Wij werken daarom ook vaak met Google Tag Manager en kunnen hier complexe Analytics strategieën mee uitwerken. Zoals Enhanced Ecommerce, call tracking en dynamische remarketing.

Haal meer uit uw website met online marketing

Laat u adviseren en ontdek hoe u meer uit uw website kunt halen met online marketing

Neem contact op met een van onze specialisten en laat u adviseren

website die werkt


Wat kost het inrichten van Google Analytics?
Omdat deze werkzaamheden eigenlijk altijd maatwerk vereisen kunnen wij geen standaardtarieven omschrijven. Dit ligt heel erg aan de aard en omvang van de opdracht. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.
Zijn jullie een gecertificeerde Google Analytics Partner?

Om als bureau gecertificeerd partner te zijn voor Google Analytics moet je aan een aantal strenge eisen voldoen. Een daarvan is dat minimaal 5 fulltime Analytics specialisten in het bezit zijn van de Google Analytics certificering en zich daar continue mee bezig houden.

Op dit moment zijn wij nog niet voldoende groot om aan deze eis te voldoen. Onze specialisten zijn echter wel in het bezit van de officiële certificering die ze periodiek moeten herhalen en wij zijn aangesloten bij Google Partners op gebied van Google Adwords.

Kunnen aanpassingen in Analytics met terugwerkende kracht worden geanalyseerd?
Google Analytics verwerkt dagelijks de statistieken op basis van de instellingen. Als wij hier veranderingen in maken zoals bijvoorbeeld bij de implementatie van nieuwe gebeurtenissen, doelen en filters, dan zullen deze pas toegepast worden vanaf het moment van verwerking. Aanpassingen kunnen helaas niet met terugwerkende kracht worden doorgevoerd. Hierdoor kan het zijn dat historische data incompleet zijn. Dit is helaas een beperking in Analytics waar wij weinig aan kunnen veranderen.
Wat is een Google Analytics meetplan?

Wanneer een Analytics Account op maat ingericht wordt, is het belangrijk om inzicht te hebben welke data relevant voor een bedrijf is. Daarom stellen wij een Google Analytics meetplan op. Hierbij kijken wij naar de doelstellingen en KPI’s van het bedrijf.

Op basis van de KPI’s bepalen we welke gegevens in de Analytics rapportages naar voren moeten komen. Vaak wordt deze data niet standaard verzameld en zijn er technische aanpassingen nodig om de juiste data te verzamelen. Dit wordt in een tekstdocument van ca. een pagina omschreven die gebruikt wordt bij het inrichten van de account.

 
Kan ik straks ook zelf mijn Google Analytics account beheren?
Ja dat kan. Beter gezegd dit is juist onze bedoeling. Wij richten uw account zo in dat u dit eenvoudig zelf kunt doen. Voor de inrichting van uw account werken wij veelal met uw Google Analytics en Google Tag Manager Accounts. Heeft u deze nog niet, dan kunt u deze het beste eerst zelf aanmaken en ons als gebruiker toevoegen.
Is het gebruik van Google Tag Manager verplicht? Ik ben hier niet mee bekend
Met Google Tag Manager kan data verzameld worden die normaal gesproken handmatig door een webdeveloper op de website geplaatst moeten worden. Hier gaat heel veel meer tijd inzitten en dit is in praktische zit onrealistisch. Een verplichting is het echter niet en kunnen bepaalde zaken ook op andere wijze implementeren. Wij raden het echter sterk aan en bieden tevens ondersteuning bij het gebruik van Tag Manager.